Lehenik eta behin esan beharra dago, jakintza 2.0 aurretik, jakintza 1.0 egon zela.
Jakintza 1.0 ren bitartez pertsona batek zailtasunak ditu, bere burua oso limitatuta ikusten du, bere idazmahi eta gainontzeko tresnei oso lotuta egon behar du, ezagutza prozesu baten antzera ikusten du eta informazioa antolatzeko oso metodo zorrotzak erabili ohi ditu.
Jakintza 2.0ren bitartez berriz, gauzak oso desberdinak dira. Ez dago leku batetarea limitatua, sare sozialen bitartez lagun, ezagun edota lankidekin arremana izateko aukera dauka, tresna eta baliabide ezberdin asko erabil ditzake eta bere informazio guztia elkarbanatzeko aukera dauka.
Jakintza 2.0rok aldaketa handia dakar, gauzak egitetik gauzak ezagutzera.
Jakintza 2.0 roko pertsona bat honelakoa da: sortzailea, intelektual mugitua, ez dago idazteari lotuta, muga barik, tresnen erabilera anitzarekin, taldean lan egiten badaki, kultur anitza, kontu handiakoa, ikasteko gogoekin.
Datu batzuk arrigarriak dira: seiheun mila milloi web orrialde daude, 1600 milloi mobil erabiltzaile, 100 milloi bolg, 175 milloi facebook, egunean 100 milloi bidio ikusten dira youtuben.
Jakintza 2.0ren bitartez lorpen desberdinak lortu ditzazkegu hezkuntzan. Estrategia desberdinak sortuko dira ikaslearen arreta errazago mantzentzea, ebaluazio metodo egokiak sortuko dira, eskola eta familiaren arteko arremana erraztuko da. Hala era eragozpen batzuk topa ditzazkegu. Diru kostu handiak edota dependentzia sortu daiteke.
Jakintz 2.0 ri buruzko informazioa bilatzen ibili naiz eta bideo desberdinetatik gauzak jasotzea lortu dut, hasieran zailtasunak izan ditudan arre.
Nere aburuz, jakintza 2.0 izugarrizko aurrera pausua da eta lanean naiz hezkuntzan laguntza handiak eskeini ditzazkegu, gure bizimodu eta baliabideak asko erraztuz.
Bereziki hezkuntzan garrantzi handia dauka, etorkizunean ezinbestekoa izango baita honelako jakintzak edukitzea, horregati komenigarria da haurrak txikitandik gauza hauetara ohitzea.
lunes, 2 de noviembre de 2009
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario